W Dwujęzycznej szkole Podstawowej Europejczyk:
1. Proces edukacji prowadzony jest w dwóch językach: polskim i angielskim.
2. Realizowana jest Podstawa Programowa zatwierdzona przez MEN.
3. Wprowadzane są treści wykraczające poza zapisy zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych.
4. Edukacja w języku angielskim realizowana jest w oparciu o programy własne nauczania dwujęzycznego Szkoły: „Elementy Edukacji Wczesnoszkolnej w Języku Angielskim” i „Edukacja Dwujęzyczna w Drugim Etapie Edukacji”, które łączą treści z polskiej podstawy programowej MEN z brytyjskimi programami: „Primary Years Programme” oraz Baccalaureate Middle Years Programme.
5. Edukacja odbywa się w oparciu o najnowsze podręczniki i programy edukacyjne dostępne w ofercie wydawnictw szkolnych oraz podręczniki w języku angielskim publikowane w Wielkiej Brytanii.
6. Uczniowie przygotowywani są do konkursów, olimpiad przedmiotowych, zawodów sportowych, szachowych, językowych, artystycznych.
7. Koordynator edukacji dwujęzycznej, w porozumieniu z nauczycielami, podejmuje decyzję o gotowości uczniów do przystąpienia do egzaminów Cambridge (YLE, KET, PET, FCE)
8. Uczniowie kształtują sprawność fizyczną i charakter podczas zajęć sportowych w ramach lekcji wychowania fizycznego.
9. Uczniowie wychowywani są w duchu patriotyzmu, w atmosferze wolności sumienia, wyznania i szacunku dla każdego człowieka poprzez branie udziału w uroczystościach i spotkaniach, konkursach o tematyce patriotycznej.
9. Uczniowie biorą udział w akcjach charytatywnych, pomagając potrzebującym, dzięki czemu uczą się wrażliwości na drugiego człowieka.
10. Uczniowie uczą się zasad savoir vivre oraz przestrzegają tych zasad na co dzień.